De geschiedenis van Warcraft

E sport

E-sporttitels zijn meestal de erkenning successen van individuen of bedrijven. Bedrijven als Intel, die zich hebben toegelegd op hi-fi computer graphics, ontwikkelden chips die speciaal zijn ontworpen om videospelletjes te ondersteunen. Het resultaat was een ondergewaardeerd en weinig bekend spel genaamd Quake.

Quake kwam tot stand en is momenteel alleen exclusief in Japan. De andere kanshebbers waren Warcraft, Warcraft II. Warcraft 3 was de meest recente en een recent fenomeen op het gebied van E-sports. De nieuwste titels in het StarCraft universum hebben competitieve spelers van over de hele wereld aangetrokken en geven veelbelovende resultaten aan degenen die oefenen en hun tijd besteden om opmerkelijke StarCraft II gamers te worden.

De huidige technologie van StarCraft II is opmerkelijk in die zin dat het, met slechts enkele vereisten, zelfs op low-end computers kan worden gespeeld. Het spel kan aan iedereen worden aangeleerd, ongeacht de leeftijd, van een kind van tien jaar tot een tachtigjarige. Ook ouders moeten zich zorgen maken, want StarCraft II bevat geweld dat zelfs voor kinderen ongeschikt kan zijn.

E-sports, of de opkomst van professionele e-sports is gebaseerd op de wens om talent, vaardigheid en expertise te tonen op een gebied dat niet volledig is geoptimaliseerd, namelijk het competitieve element van een activiteit. Met de opkomst van StarCraft II is een leemte opgemerkt die wellicht nooit volledig zal worden gedeblokkeerd totdat de volgende technologische revolutie begint.

Het veelbelovende aan dit spel is dat het de spelers aanmoedigt hun geluk te beproeven en risico’s te nemen. Het moedigt competitie tussen spelers aan en zorgt ervoor dat ze het spel serieus nemen. Het voorziet ook het speelveld van immens plezier. Wat nog beter is, is dat het aspecten en toepassingen geglobaliseerd heeft in een poging om populair te worden op de wereldmarkt.

StarCraft II is een spel met de naam StarCraft of van zijnjar. Het is het tweede spel dat door Blizzard Entertainment in franchisevorm is uitgebracht. Het eerste is een RPG (role playing game) genaamd World of Warcraft.

De huidige speculatie over StarCraft II is dat het een voorsprong zou kunnen hebben op Warcraft 3. Het is een vooruitzicht dat Blizzard goed in het oog houdt. De nieuwe mogelijkheden van het spel zullen zeker nieuwe wegen naar waardering openen. Het is natuurlijk mogelijk dat een toekomstige console-eigenaar ervoor kiest om de toepassing naar zijn console over te zetten.

Blizzard kan het spel juridisch gezien niet op de plank leggen, zoals BioWare juridisch gezien de stekker uit Star Wars Galaxies trok, waarvan het eerder de titel in handen had. Maar alleen al uit de beschrijving van het spel blijkt duidelijk dat Blizzard de distributie niet zal blokkeren.

Het bedrijf is zeerfields en op geen enkele manier is dit reden tot bezorgdheid. Blizzard heeft Wildcard toegestaan om het spel te ontwikkelen, en om hen te helpen met het Power Players pack dat binnenkort zal verschijnen, zou er geen reden tot bezorgdheid moeten zijn. Het bedrijf zou er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het spel op een natuurlijke manier meegroeit met de voortschrijdende tijdperken van het spel.

Het bedrijf gedraagt zich op een zeer verstandige en verantwoordelijke manier, omdat het besloten heeft het concept van een alliantiesysteem, waartegen enkele spelers fel gekant waren, niet aan te vechten. Ik denk dat deze stap neerkomt op het leggen van een sterke basis voor de uitbreiding van het spel in de toekomst met de gevechten, want het spel is op dit moment nog maar net begonnen.

 

LEES MEER : 

Game event

 

Archived: ICT