Generatie van verkoopleads

Sales strategie

 

Alle verkoopoperaties hebben een duidelijke strategie nodig. Het aanvragen van een monster van een product betekent bijvoorbeeld niet dat er veel vraag naar een product is. Het zou alleen kunnen betekenen dat het verkoopteam geur heeft als het om het product gaat, d.w.z. dat ze betaald zijn voor de dienst. Maar voordat een sales lead generation persoon naar de winkel gaat of de klant belt, moet hij of zij de producten of diensten van het bedrijf kennen. Als u de producten of diensten van een klant niet kent, dan is er geen mogelijkheid om hen uw producten of diensten te blijven verkopen. Ja, het komt neer op de individuele verkoper, maar het moet worden nageleefd. Bedrijfs verkoop en marketing strategie moet worden ontwikkeld en geformuleerd dan uitgevoerd. Het is iets dat niet in me-time kan worden gedaan, maar pas na retrospectie en retractie als het plan mislukt. Zorg dus voor een consistente sales lead generatie strategie met uw sales man.

Opvolging is een andere belangrijke stap. Een sales lead generation persoon of een marketing/product development teamlid heeft enkele actuele details nodig over de activiteiten van het sales team om de resultaten goed te kunnen evalueren. Enkele voorbeelden van follow-up zijn: first- timers, stay- at-home prospects, en actieve klanten. Zij zijn degenen die de eerste contacten hebben. Zij staan open voor suggesties. Hoe u met hen omgaat, is de essentie van uw marketinginspanning. U moet hen bewapenen en interviewen om te begrijpen hoe u met hen moet omgaan. Dit komt omdat elk van hen verschilt van elkaar en verschillende behoeften en verwachtingen heeft.

U kunt dit doen door uzelf als partner op te stellen. Begrijp hun problemen, hun zorgen, hoe u hen kunt helpen en ten slotte, en meet hun voordelen. Dus, de sleutel tot verkoopsgroei of marketing product succes van uw bedrijf is het vinden van een markt met specifieke behoeften en wensen die nog niet dwingend zijn een eersteklas product of dienst aanbod. De verkoopstrategie van ons bedrijf kan worden gezien als een kaart die de potentiële markt en zijn verschillende demografische gegevens weergeeft. Maar om eerlijk te zijn, er zijn mensen die niets van de industrie afweten. Dus als het moeilijk voor hen is, zal het moeilijk voor u zijn. Vraag wat voor soort klanten ze al zoeken en wat ze willen en verwachten van het product. Dit heeft Lead Generation software zoals AL covert Analytics of Flat sponsoring die u helpen beslissen wat te doen meer van wat werkt en wat te verlaten. Hieronder zijn twintig absolute onmisbare stappen voor lead generation die je moet zijn in de plaats voorafgaand aan het genereren van uw eerste sales leads.

1. Beschrijf uw bedrijf. Zich richten tot mensen die niet weten wie u bent, is de verkeerde eerste fase. U moet de voordelen van uw producten of diensten uitleggen. Ook moet u begrijpen wat hen uniek maakt. Wat zijn hun interesses, wat doen ze op dit moment, wat is hun totale uitgaven budget? Al deze kwesties kunnen worden geëlimineerd met wat eenvoudig onderzoek op het internet.

2. Beschrijf uw doelmarkt. Marktsegmentatie is iets dat door veel bedrijven als zeer belangrijk wordt beschouwd. Marktsegmentatie helpt om de meest saillante feiten te definiëren en de exacte groepen aan te wijzen die geïnteresseerd kunnen zijn in een specifieke marketingactiviteit. Het internet kan u nuttige informatie verschaffen. Maar wat gebeurt er als u een marketinggroep vindt die in zoekmachines opduikt in vele landen over de hele wereld? Tenslotte kunt u deze markt indelen naar gelang van waar zij willen besteden in termen van jaarinkomen.

Archived: ICT